onsdag 28 juli 2010

Glass på Pipersgatan.

När jag cyklade förbi StikkiNikki noterade jag att det var stängt och drabbades av ett extremt glass behov.
Jag har under en längre tid funderat på ett glass ställe som jag tror hette Pipers glass, jag var där med min pappa som barn och  det var fantastiskt god glass. Jag var inte så pass desperat efter glass så jag behövde köpa en GB-glass så jag cyklade till Pipersgatan och började leta. Det enda jag hittade var Kungsholmensglassfabrik på pipersgatan 14. Dagens smak sensation var en sorbet med mynta och lime annars var det inte så imponerande. Eftersom jag var så väldigt glass sugen bad jag om fyra kulor som serverades i en extra hög bägare vilket verkar vettigt, men varför då endast ha korta skedar avsedda för normala bägare?


Inga kommentarer: