onsdag 4 juli 2012

Äntligen Masala dosa i Blåsut!

Jag har under en längre tid varit sugen på masala dosa, hittat en del recept på nätet men trots det har det inte blivit något av det hela tills jag hittade Amy's piece of cake.
Att det inte går att köpa masala dosa på restaurang i Stockholm är en gåta. Resterna av dosan åt jag till frukost i morse och det är så den ska ätas egentligen eftersom det är en klassisk frukost rätt i södra delarna av Indien.
Själva dosan var lite knepig att få till men övning ger färdighet!

Frukost dosan!
Jag följde recepten men nästa gång ska jag se till att få mer drag av chili.

2 kommentarer:

Amy's piece of cake sa...

Ser ju jättegott ut, så duktigt av dig att fixa detta tycker jag! Ja, lite mer chili är aldrig helt fel. Hade du haft torkad chili kunde du bara tillsatt det på så hade det blivit lite mer drag :)

Andreas sa...

Igår blev det en repris på chutneyn, tillbehör till en kycklingcurry. Kokos, lime och chili är gott också :-)