fredag 3 augusti 2012

Borta bra men hemma bäst.

Kul att vara på resande fot men fantastiskt att vara hemma igen. Island som jag besökt måste visat sig från dess bästa sida sol och fint väder nästan varje dag!Baka, laga mat och andra trevliga vardagliga rutiner ser jag fram emot.
På Island parkerar man bilen och sitter oftast inne i bilen och tittar på hästtävling.

Islands svar på falukorven!

En hel del hästar blir biff som skickas till Ryssland.

Island är kontrasternas land från stenöken till grönska.

Små bryggerier finns det även på Island, just den här var riktigt fin.

Super fin IPA.

Surhaj, gick att äta.

Surval, gick absolut inte att äta!

God mörk lager.

Finns inte en turist som inte tar ett fotografi på ett vattenfall.

Finns inte en turist som inte poserar framför ett vattenfall.

Det jag gillade mest med Island var tillgången av vatten både varmt och kallt.

Öl med någon ört i. Kände inte av någon speciell örtsmak.

Osten är producerad på gården där vi fikade, hur god som helst.

Alldeles nyfångad fisk, vet inte vad det är för sort.

Fisken tillagad.

Dottern gjorde en jättefin gröttårta till hönsen.

Torvhus, fina hus men lite mörka att bo i tror jag.

Mjäkig stout men får godkänt.

Dottern lagade ugnspannkaka, den blev väldigt god!

Här ska man absolut följa skylten från väg till bred stig.

Snö i slutet av juli!

Hemlängtan.

Gott speciellt tungan.

Usel mat och alldeles för lite mat.

Hotell frukost.

Billigaste lunch stället i Reykjavik? 

Tydligen har bönder korkat igen trafiken så nu får de snällt vänta till klockan nio.

Min hobby att tatuera mig i varje land fortsätter. Symbolen ska bringa mig säkra resor.

Alla dessa söta katter.

Bra thai i Reykjavik.

Grön curry!

Fish and chips. Gott men inte som i Lincoln.

Back water fish curry var riktigt god.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att ha dig här broder!

Christer sa...

Fina bilder. Avis. Vill också åka till Island och äta, spela golf och bada i varma källor :)

Kim sa...

Trevlig bildkavalkad! Vi var också på Icelandic Fish&Chips, och tyckte det var grymt! Men så var jag sjukligt hungrig också.

Andreas sa...

Men att det inte går att beställa mushy peas till fish&chips är skandal!
Med tanke på att vädret svänger så snabbt på Island är det säkert spännande att spela golf!