tisdag 21 oktober 2008

Frihet mobilt "bredband" (recept 16)

Pys punktering på cykeln men jag kom hem....
Glad son som klappade om mig när jag kom hem, det är alltid trevligt. detta skriver jag med Tele2 mobila bredband.... Dock är bredbandet väldigt smalt men jag ska testa att uppgradera det i en Windows dator! Hur som helst är eee pc helt mobilt förbered. Ser verkligen framemot nästa sommars semester!!
jag ska li bättre att ta med mig familjens lilla ögonsten....
Kvällens middag: Strimlad biff med grönsaker och tomat.
Recept:
1 kryddig korv
400 g strimlad biff
1 morot
1 fänkål
6 st vitlöksklyftor
1 grön paprika
svart peppar
mald chili
2 krm kardemumma
lagom med torkad salvia
2 buljongtärningar
3 burkar á 500 g krossad tomat
1 dl torkad svamp
3 msk limoncello

Fräs först korv sedan biff. släng i resten förutom krossad tomat. Fräs i tio minuter, därefter krossade tomater. Koka på svag värme i ytterligare 45 minuter.
Servera självklart med ris :)

Inga kommentarer: