söndag 31 januari 2010

Solig söndag (recept 161)

Tillbaka efter ett rejält pass på Eriksdal, jag har tränat styrka och sprungit 60 minuter på löpband, dessa 60 minuter kändes betydligt kortare än vanligt tacka vare mina nya bluetooth lurar jag fått av min syster. Jag hann lyssna på AFI och Hästpojken.
Till lunch blev det ägg med bacon och tomat.

Ägg med bacon och tomat.
1 paket bacon (delat på mitten)
2 ägg (vispade med vatten och 1 krm salt)
4 små tomater (skurna i klyftor)
1tsk garlic chili sauce
1-2 msk risvin
Lagom med sesamolja
Hetta upp en stekpanna och stek bacon en stund.
Rör ner tomater stek tills de börjar bli mjuka.
Häll i risvin och garlic chili sauce, låt det fräsa några minuter.
Slutligen dags för äggen, rör runt dessa tills det stelnat något.
Smaka av med sesamolja.
Ris blev det inte utan två bitar bröd.

Inga kommentarer: