fredag 21 maj 2010

Två sorters ost.

Vissa fredagar slutar jag redan klockan ett, som i dag! På väg hem köpte jag stjälkselleri och ingefära som jag ska använda på söndag.
Efter jag tömt ryggsäcken cyklade jag in till Gamla Amsterdam.  820g Purmer 60 veckor och 182g Purmer antik (lagrad i fem år) köpte jag den här gången, den stora biten ost ska vi lägga på smörgås.  Den mindre biten ost ska jag äta i kväll, det är alltid roligt att dricka någon intressant öl till en smakrik ost. Om man vill ha tips så tycker jag att Ofiltrerat är en intressant sida där öl behandlas på ett kärleksfullt sätt.
Efter gamla Amsterdam köpte jag fyra kulor glass på 18 smaker glassmakeri. 18 smaker ligger väldigt nära Gamla Amsterdam så ett besök på ena stället leder lätt till att jag besöker det andra! Smakerna jag njöt av idag var citronsorbet, grönt äpplesorbet, vinbär/lingonsorbet och en kula glass med smak av ingefära. Deras glass och sorbet är helt fantastisk.
Jag poppar Spotify, Glasvegas står för underhållningen.

Inga kommentarer: