torsdag 15 januari 2009

Middagsgäster (recept 37)

Vi blir sex personer till middag, eftersom det är torsdag blir det soppa och pannkakor.
Recept
1 gullök
3 klyftor vitlök
5 morötter
2 limeblad
1 strjärnanis
1 tsk. Soy chili sauce
3 tsk. Fem kryddor
2 buljongtärningar
3,5 dl röda linser
1 kartong krossad tomat
1,6-2 liter vatten
Fräs lök, morötter, vitlök,limeblad och kryddor tills löken får fin färg och morötterna mjuknar. I med tomaterna och tomatkrosset. Låt koka ihop en stund. Häll i linser och vatten. Koka tills linserna är mjuka. smaka av med salt.
Soppan smakade gott, något starkt enligt vissa av middags gästerna.
Jag funderar på att ändra OS på min lilla bebis #
Verkar intressant, jag har testat Openbox på en annan betydligt segare dator, nu är jag ganska nöjd med Ubuntu 8.10 men Crunchbang bygger på senaste Ubuntu så det borde fungera minst lika bra och en snabbare dator är inte fel. optimalt är väl att installera Puppy anledningen att jag inte valt Puppy är att jag inte lyckats installera Wine som emulerar windows program i Linux. I mitt fall Spotify. Spotify rullar just nu, jag lyssnar på Goran Bregovic platta Karmen with a happy end, om det är en film måste jag hyra den.

Inga kommentarer: