lördag 15 december 2012

3 små rätter.

Kvällens middag var inte så bedövande god som jag räknat med eftersom jag var lite feg med chili och sichuanpeppar. Ångkokt kyckling är väl lite av standard rätt här i Blåsut, min favorit helt klart när det gäller att tillaga kyckling, Koppmärkta damens tofu har passerat spisen flera gånger och är så där bedövande god om det finns bra sichuanpeppar hemma och familjen Maos rödbrässerade fläsk som jag lagat till alldeles för sällan men det ska det bli ändring på.
Koppmärkta damens dofu blev en veganrätt eftersom jag tog sojafärs istället för nötfärs vilket fungerade ypperligt jag har svårt att tro att en hängiven vegan trott att det var helt veganskt och svårt att övertyga en hängiven köttätare att det var helt kött fritt.
 En film hann vi med också Battle royale Hunger games kan slänga sig i väggen, originalet är bättre och mycket blodigare.
Först ska fläsket blancheras.

Familjen Maos fläsk.

Ångkokt kyckling.

Tofu och köttfärs/sojafärs otroligt gott.

Katten.


Inga kommentarer: