tisdag 4 december 2012

Picklad salladskål!

Till middag blev det en variant av frikadellerna jag lagade till förra veckan, istället för grönkål tog jag salladskål och så glömde jag lök och ostronsås men gott blev det ändå. Salladskålen delade jag upp de mjuka gröna finhackade jag och blandade i med färsen. Stjälkarna skars i tunna strimlor och picklades med diverse ingredienser och det blev otroligt gott.

Picklad salladskål.
5 stjälkar salladskål (skär i ganska tunna skivor)
 Dressing:
en skvätt fisksås med chili
en skvätt sesamolja
en skvätt risvinäger
2 tsk socker
1 krm sriracha
Mixa med stavmixer och häll över kålen låt dra en timme.

Picklad salladskål.

Nudlar, frikadeller, picklad kål och koriander blev grymt gott.


3 kommentarer:

Christer sa...

Helt magiskt. Den ska jag prova :)

Andreas sa...

Nära på magiskt!

Andreas sa...

Nära på magiskt!