lördag 9 augusti 2008

Lyckad promenad.

Lördag morgon och tvätt stugan bokad som vanligt samt städning av lägenheten, jag och sonen promenerade in till söder för att köpa lördags godis, vi gled in under den tid det faktiskt var ganska varmt och soligt! Inne på söder testade vi Sea Sushi som är en Japansk och Koreansk restaurang som ligger på Östgötagatan 39. Jag har promenerat förbi flera gånger och idag var det dags att testa. Vi beställde Bulgogi bibimbab och Gyoza....smakade utmärkt, men jag funderar på om den marinerade entrecoten verkligen skulle marineras med Yakiniusås? Gyoza som är steka små deg knyten som innehåller fläsk.
igår lagade jag till special köttbullar kokade i tomatsås smaksatt med timjan, persilja och några trevliga asiatiska såser. Självklart ris till!!
Jag sitter ute i skogen och skriver detta, tänk vad bra det är med 3g modem! Det enda jag saknar är Tv 4 sport, UFC är ett bra kvälls nöje att varva ner med! Faktum är att det är den enda sport jag följer någorlunda regelbundet.

Inga kommentarer: