söndag 9 november 2008

Fars dag (recept 23)

Min mamma sov över och for på kurs på morgonen.
Min dotter gav mig ett fint kort
"Pappa, pappa det kan vara svårt
Dagen är grå, du är trött jag är trött.
Du hjälper mig i alla fall.
Man kan vara arg det gör inget.
Du är bäst!
MEN ta ingen skit!"
Det blev jag glad av att få, av sonen fick jag en väldigt cool skjorta med Londons tunnelbane system tryckt över hela skjortan. En skjorta helt i min smak!
Lunch på Pelikan
Vi besökte även pappa/farfar, han var på lilla Wien och lyssnade på jazz. han fick Pomac, godis och en disktrasa som dottern dekorerat.
Middag pasta rester i ugn.
Recept.
Resterna av den hemlagade pastan
2 kryddiga korvar
1 paket bacon
4 ägg
lagom med mjölk
Salt, svartpeppar och chilli
En liten bit god ost rivet i fina strimmlor.

Förstek bacon och korv (strimmlat i lagom stora bitar)
Blanda pastan och kor/bacon
Häll över ost, mjölk och äggstanningen.
Gratinera i 225 grader tills det är klart.

Jag får inte Spotify att fungera på min eee pc :(

Inga kommentarer: