onsdag 7 november 2012

Burmesisk tofu!

När jag läste om Laddu och klickade mig vidare på besan så hittade jag Burmese tofu. Provlagade det igår och jag har nu en ny ingrediens i matlagningen! Kikärtsmjöl gelé kan man kalla det också men det låter inte lika gott.
Jag friterade tofun och wokade broccoli, morötter, rödchili, fisksås samt lite andra kryddor och såser. Gott blev det men säkert inte så Burmesiskt. I Burma verkar fisksås och torkad fisk/räkor vara populärt i maten.

Burmesisk tofu.
Efter drygt fyra timmar i skafferiet, en härligt dallrande gul klump.

Funkar att äta som de är.

Friterade.

Starka rädisor enligt etiketten.

Fin wok blev det.

Limoncello på gång, färdig 11/12

2 kommentarer:

Amy's piece of cake sa...

Och nu fick jag svaret på min fråga om tofun, spännande att göra den själv. Och att du läste om laddu... :)

Andreas sa...

Jag tror tofun kan passa med Indiska kryddor