fredag 23 oktober 2009

Pannbiff med lök och Spotify premium. (recept 123)

På väg till jobbet så återaktiverade jag mitt Spotify premium konto. 104 kr kostar det och värt varenda krona.
Till middag åt vi pannbiff med lök, gröna ärtor och rivna morötter.
Receptet jag andvände var från vår kokbok. Jag länkar dock till ICA.se för receptet. Skillnaden är dock att jag gjorde Vår kokboks klassiska grundrecept för köttfärs,receptet som följer nedan finns att läsa i senaste upplagan av vår kokbok på sidan 377.

Köttfärs-grundrecept

Ca 400 g blandfärs (vi andvände nötfärs från Skebo)
4 msk ströbröd eller 3/4 dl havregryn
1 1/2 dl mjölk eller vatten
1.1 1/2 tsk salt
1 ägg
1 krm peppar
ca 2 msk finhackad lök
Blanda ströbröd eller havregryn och mjölk eller vatten. Låt svälla i 10 minuter. Lägg i färs och salt och blanda väl. Rör sedan ner ägg, peppar och lök. Allt ska bara vara väl blandat, arbetas färsen för mycket den seg.

Jag poppar Spotify Elvis Costello står för underhållningen. Nu ska jag diska!

Inga kommentarer: