söndag 25 oktober 2009

Söndags stök... (recept 125)

Vi tog tvärbanan till Liljeholmen för att kolla in det det köpcentret och kanske göra några klipp vad det gällde erbjudanden. Som väntat var det väldigt många andra som ville göra samma sak. Det enda vi gjorde vid Liljeholmstorget var att äta lunch på pizzeria Dimetro. Överaskande bra pizzor som var lagom stora, jag gillar inte trenden att pizzor och annan skräp mat ska serveras i så stora portioner.
Jag gillar inte köpcentrum rent generellt men var på jakt efter nya löpardojor och jacka till någon av barnen.
Jag förstår inte hur alla dessa centrum ska gå runt, bara runt Blåsut så finns det på cykel avstånd följande handelsplatser: Sickla, Farsta centrum, Skrapan, Globen, Liljeholmen, San Remo centrumet i Västberga, ringen och snart ett nytt i Hornstull!
Det kan inte sluta väl...
Jag har nu saltat in chili och till middag blir det kyckling i gröncurry och ris.
Receptet till saltad chili länkar jag till nedan:

Saltad chili

Inga kommentarer: