söndag 15 februari 2009

Oväntad söndag.. (recept 46)

Jag vaknade tidigt för att hinna med frukost, läsa tidningen, förbanna radio programmet på minuten och pilla på köksdatorn. Sen var det tänkt att jag skulle städa, allt gick som planerat tills strömmen gick. Huvudproppen i vår lägenhet knäcktes, hade en kvar hemma som eventuellt var hel. Trots propp byte fungerade inte strömmen, alla grannar på "min" sida var strömlösa. Felanmälde och gick på propp jakt. Efter jag besökt två butiker och OK blev jag tipsad att ICA-Bea sålde proppar som jag behövde och det gjorde dom, när jag äntligen var hemma med proppar så var jour montören på plats och allt lös efter ett tag, vi tog en snabb lunch och jag städade klart. En promenad till söder för att hyra film, Visitörerna blev det, hur kul som helst även om tvåan var roligare.

Till middag blev det två rätter, Wokgrönsaker med bacon och fläskkött med kryddig korv och purjolök. Väldigt gott och kul att ha två rätter att plocka med. Man kunde även piffa till det med berbere såsen från gårdagen.
Jag kryddade med det som fanns hemma, inte mycket för tillfället jag måste bunkar upp med roliga smaker. Sesamolja, chilipasta, rödcurry, ostronsås och fisksås andvände jag, för att var för sig skapa två unika smaker!

Inga kommentarer: