onsdag 25 februari 2009

Varför dra fbrer när man låser sig till en operatör? (recept 49)

Idag tog jag emot information från min hyresvärd som beslutat sig för att dra fibrer till alla lägenheter, hurra och jubelklang tänkte jag! Men så är inte fallet. Telia står som operatör och man blir endast bunden till deras tjänster, dyrt dåligt och framförallt så retar det mig att det inte finns någon valmöjlighet. Jag kommer inte beställa något från Telia, jag ska faktsikt efter ha skrivit detta anmäla mig för telefoni via min bredbans operatör och slippa Telia helt, fy vad jag är sur!
I kväll blir det kebabdoftande köttfärs gryta, kryddor och te inköpta idag på Lanka te och kryddor
Köttfärsgryta:
400 g köttfärs
4 morötter (skurna 0,5 cm bredda slantar)
2 gullök (skurna i tunna lök ringar)
3 klyftor vitlök (krossade)
3 burkar krossad tomat
3 dl gröna ärtor (frysta)
2 msk kebabkrydda
2 tsk oregano
2 msk tomatpuré
malen chilli efter smak
olja
Hetta upp oljan och fräs morötter och lök. När löken fått färg tillsätt kryddor. Stek en liten stund, fem minuter kanske. Släng i köttfärsen och stek tills den är smulig, i med krossad tomat. Koka på svag värme i 45 minuter, när det är tio minuter kvar av koktiden tillsätt ärtorna. Ris till kanske?

Inga kommentarer: