söndag 6 juni 2010

En solig söndag.

Steg upp tidigt och åt den sista halvan av enklaste frukostbullen. Planerade kommande veckas mat och skrev en handlingslista. Eftersom jag råkade ha tillgång till bil passade jag på att bunkra upp med sådant som kan vara bra att ha hemma.
Efter en tidig lunch (köttfärsoppa) promenerade jag till Sjöstaden där jag gjorde några klädinköp till ett mycket bra pris.
Efter några omvägar landade vi på StikkiNikki där tre kulor glass fick bli mellanmål, honeycomb smaken var dagens höjdare. Även om jag gillar att 18 smaker glassmakeri serverar sojaglass så vinner StikkiNikki med hästlängder. Barnen ska få välja att äta glass på StikkNikki eller en calzone på Duvbo pizzeria när de avslutar vårterminen för att gå på sommarlov.
Promenerade hem för att byta om till löparkläder och tog en löprunda, dagens ska avslutas med en låda kyckling i gröncurry. En omgång enklaste frukostbullen står och jäser...Minus frön och mindre salt och socker samt att jag hällt i 2dl rågmjöl. Sonic youth under håller via Spotify.

Inga kommentarer: