söndag 31 oktober 2010

Tvätt, städ och kastanjer. (recept 259)

I vanlig ordning har jag tvättat och städat. Resten av familjen hann ut innan jag var färdig så jag cyklade solo in till Södermalm för att handla en underbar ost och köpa Säkerts skiva facit.
Skivan köpte jag på fönstret, en affär jag upptäckte via någon lokal tidning. De som driver fönstret är delar av de som arbetade på Skivfönstret som slog igen när allt för många laddade hem skivor via Piratebay eller liknande?
Super fint ställe och de som driver stället är verkligen hängivna musik och Iggy verkar vara en favorit då kan det inte bli fel!
Ganska sen middag som avslutades runt 22:30 eller något senare...
Precis som förra lördagen åt vi Koppmärkta damens dofu och Kung pow chicken.
En variant av ångkokt kyckling fast med aubergine och fläskkotlett istället för kyckling. Kvällens nyhet var kyckling med kastanj, vilket var en lyckad kombination, mild rätt men med kraftig smak.
Risvin och chili är verkligen en blogg som inspirerar mig.

Kycklinggryta med kastanjer.




Inga kommentarer: