lördag 16 juni 2012

Indiskt doftande omelett och test av nytt recept.

I morse bakade jag i vanlig ordning ut vårt dagliga bröd men istället för åtta runda bullar degade jag ut fyra avlånga bröd som det var tänkt att bli matsäck. Nu åt vi lunch hemma på grund av regn. Mackorna fylldes med omelett(kryddat med chili, senapsfrö och spiskummin), röd lök och god ost.
Kvällens middag följde jag ett recept på en tomatcurry.

 Jag gjorde dubbel sats tomatcurry men med endast 1 msk socker + 2 msk röda linser för att få tjockare konsistens.

 Lökcurry blev det också, jag bytte ut tomater mot lök och la till 1 dl toor dal, insaltad chili, saft från en 1/2 lime samt en skvätt risvin!

 Båda curry rätterna blev väldigt lyckade, helt klart blivande favoriter.


3 kommentarer:

Amy's piece of cake sa...

Så spännande, kan du inte lägga upp dina recept? För även om du följer lite misstänker jag att du ändrar lite på vägen också?

Ja, socker ska jag nog justera i receptet... jag använder ju jaggery/gur...

Andreas sa...

Jag följde dit recept exakt! Förutom socker och 2 msk röda linser. Jaggery står på min lista att köpa.

Andreas sa...

Kom precis på att jag har något som liknar jaggery fast det är från Kina :)