söndag 21 oktober 2012

Sunday roast!

En väldigt trevlig söndag är snart över. Sunday roast är på en pub i England är antingen förödande gott eller förödande osmakligt, jag har upplevt båda och lite är det väl så att man får det man betalar för.
Till kvällens middag serverade jag en liten variant av sunday rost. En rejäl kött bit som jag la i lergryta med äpple och ljust öl, Yorkshire pudding, kokt blomkål, kokt broccoli, sås av vätskan från lergrytan, potatismos och en pepparrotsröra.

Förutom den goda maten så var också ett mindre gäng på besök, en helt perfekt avslutning på en söndag i oktober

Yorkshire puddingen blev suverän några av puddingarna gjorde jag glutenfria vilket funkade bra även om de blev lite platta.
Såsen blev otroligt god! Äpple, köttsky, öl och grädde då kan det inte gå fel.
Köttet blev tyvärr segt även om själva smaken var helt ok, kanske längre tid i ugnen.
Potatismoset blev så där lent och smörsmakande som det ska vara.
Pepparrotsröran var god men jag tror på att bara ha en rejäl hög med pepparrot, synd att blanda ut med crème fraiche.
Kokt blomkål och broccoli stack inte ut men är en viktig del av middagen. 
Köttet redo för ugnen.

Enkelt att göra och så gott

Lite segt att diska men det är det värt!




Inga kommentarer: