onsdag 24 oktober 2012

Test av chiliröra!

Via Twitter fick jag en förfrågan om att testa en Italiensk chiliröra, det är @Lotta_Foglia som importerar diverse godsaker från Italien och säljer dem i sin butik.
Röran kom med DHL igår och jag hade redan planerat in röran i kvällens middag och det blev otroligt lyckat.
Själva röran upplevde jag inte så chili stark(nu tål jag en del chili) men med fina smaker av olivolja och kryddor förutom chilin.

Kyckling med chiliröra och tomat i lergryta.

1 kyckling (ta bort skinnet och dela upp i mindre delar)
5 tomater (skivade)
3 msk chiliröra
2 tsk timjan/oregano
Lägg kycklingen i lergrytan och placera ut tomatskivor runt kycklingen och klicka på rejält med chiliröra.
Låt stå i ugnen runt en timme i 225 graders värme
Lyft ur kycklingen och mixa ihop tomater och chiliröra.

Broccoli, röd lök. lime, olivolja och ost blev en grym sallad!

Det här ska jag laga till fler gånger.
Såsen blev helt super!

2 kommentarer:

Christer sa...

Ser helt magiskt gott ut :) Chili är bra för själen.

Andreas sa...

Tack, håller verkligen med om att chili är bra för själen.