söndag 14 februari 2010

Tvätta cykel (recept 170, 171)

Trots att jag slog upp ögonen något senare än vanligt och rusade ner till tvättstugan med endast en fungerande maskin visade det sig, har dagen rullat på utan större missöde. Jag besökte dotterns skola som hade öppet hus och var medpå en lektion innan jag cyklade vidare mot Eriksdal för en timmes konditions träning. Planerat var att jag skulle tvätat växlarna på min cykel men hann inte med så i morgon måste jag fixa det annars får jag gå istället för att cykla...

Till middag blev det ångkokt kyckling och Dofu- fem blommor i lergryta. Innan jag körde igång med middags bestyren kokade jag salladslökolja som ska andvändas i framtida recept.
I kväll visade kanal fem Dumb & Dumber som jag tycker är något av det roligaste som finns att se på film.
Fem blommor i lergryta var ganska lyckat men jag tror att jag behöver koka en ordentlig buljong för att rätten skall bli en riktig höjdare.

Smidigt recept som jag tror kan piffa till flera rätter.

Jag har ingen lergryta men det fungerade bra ändå.

Inga kommentarer: