fredag 26 mars 2010

Seg fredag (recept 189, 190)

En gång per månad slutar jag redan klockan ett och brukar trampa pigg och förväntansfull inför helgens sysslor. Dock inte denna fredag, jag har ont i huvudet och eventuellt lite feber. Trots det cyklade jag in till Södermalm för bunkra upp med god ost. Den här gången köpte jag ett kilo Reypenaer lagrad 90 veckor, utomordentligt god och smakrik ost.
Till middag blev det två rätters, en vegetarisk med aubergine och kött, denna gång sidfläsk. Båda rätterna var riktigt lyckade, men en tredje rätt tex. ångkokt kyckling skulle passat in.

Lättlagad och gott, möjligen råkade salta för mycket.

Kvällens höjdare! Super gott, nästa gång ska jag laga till den med starkare chili.
Vi poppar Spotify, just nu är det The long Blondes som står för underhållningen.

Inga kommentarer: