onsdag 31 mars 2010

Snart påsk! (recept 194)

Efter varit inomhus i drygt fyra dagar så har det verkligen hänt saker längs cykelvägen till jobbet. Väldigt mycket snö är borta och jag hör till och med fåglarnas sång trots hjälm och trafik...
Kvällens middag är hackad sjömansbiff, en rätt som var min favorit när jag gick i låg och mellanstadiet. Jag har lagat den ur minnet och jag tror att jag fått till den ganska bra.

Hackad sjömansbiff.
 500g köttfärs
10-12 potatisar (skalade och skivade)
2 stora gulalökar (tunt skivade)
1msk chiliolja (det hade man inte i min skola garanterat)
3 buljongtärningar 
Rejält med svart peppar
Vatten
Smör till att steka med.
Smält smöret i en kastrull och häll i chiliolja.
Bryn färsen tills den får fin brun färg och tillsätt rejält med svartpeppar.
I med buljongtärningar, potatis och lök.
Fyll på med vatten så det precis täcker koka tills potatisen är mjuk.
Vi poppar Spotify, The Avett Brothers står för underhållningen.

 

Inga kommentarer: