lördag 10 april 2010

Tömma frysen (recept 198)

Fredags kvällens rödcurry kyckling blev väldigt god och det berodde mest på att jag tog två rågade matskedar currypasta. Röd/gröncurry grytor ska vara ordentligt starka för att göra mig glad. 
Club Killers kan verkligen lira...
Jag har denna morgon brynt fläskkarré som nu ligger i ugnen, runt 13:30 är det klart, receptet är en variant på långkokt fläskkarré i ugn.
Fläskkarrén jag tinat tog jag fram för att jag behövde utrymmet i frysen.
Långkokt fläskkarré i ugn med ingefära och risvin.
1200g fläskkarré med ben
2 dl risvin
Liten bit kanel
Torkat mandarin skal
1 tsk sichuanpeppar
1 cauguo
2 stjärnanis
2 skivor ingefära
1 msk torkade svarta bönor
Salt
aluminiumfolie
olja
Sätt ugnen på 125 grader
Hetta upp oljan i en stekpanna och bryn köttet.
Lägg köttet i en gryta och tillsätt övriga ingredienser. 
Förslut grytan med aluminiumfolie och sätt in i ugnen. Efter fem timmar är det klart.

Inga kommentarer: